Avantajele unui Birou Reglabil pe Înălțime la locul de muncă

Astazi avem o adevarată revoluție pe piața muncii, când fiecare companie, indiferent de marime și domeniu în care activează, încearcă să prezinte avantaje competitive pentru a-și motiva angajații, sporind productivitatea și eficiența acestora. Companiile din întreaga lume consideră resursele umane nucleul afacerii, de aceea investesc în nivelul de motivare și performanță. Creșterea preocupării legate de […]

Astazi avem o adevarată revoluție pe piața muncii, când fiecare companie, indiferent de marime și domeniu în care activează, încearcă să prezinte avantaje competitive pentru a-și motiva angajații, sporind productivitatea și eficiența acestora. Companiile din întreaga lume consideră resursele umane nucleul afacerii, de aceea investesc în nivelul de motivare și performanță. Creșterea preocupării legate de disconfortul din cauza posturii la locul de muncă a dus la popularitatea mobilierului reglabil. Vorbim aici atât de scaunele ergonomice, dar mai ales de birourile reglabile pe înălțime care permit alternarea lucrului din poziție șezând și din picioare. Un număr din ce în ce mai mare de manageri consideră că utilizarea acestor birouri îmbunătățesc semnificativ productivitatea și sănătatea angajaților. Într-un studiu realizat în 2017 în Canada, pe un eșantion de 17000 de persoane, raportat de site-ul de știri Newsweek,  este susținut faptul că persoanele care stau mult la birou sunt de două ori mai predispuși să dezvolte boli de inimă, comparativ cu cei care alternează munca din poziție șezând cu munca din picioare. Mai multe statistici despre acest studiu le puteți găsi în următorul video:

Revenind la birourile reglabile pe înalțime, modele prezente  pe piață sunt foarte variate, atât în funcție de calitate, de prețul pe care îl au, cât și modul de acționare a acestora. La momentul actual diferențiem două categorii mari de birouri reglabile: cu acționare manuală și electrică. Avantajele pe care le au ambele asupra utilizatorului sunt aceleași:

Mod de a lucra sănătos: Nu puține sunt studiile care au demonstrat că statul pe scaun pentru perioade lungi afectează sănătatea, sporesc riscul bolilor cardiovasculare și a diabetului. De aceea majoritatea specaliștilor recomandă perioade de lucru în picioare, care îmbunătățesc circulația sângelui și oxigenarea, iar aceasta duce la îmbunătățirea sănătății și respectiv a eficienții muncii.

Creșterea productivității: Deoarece birourile reglabile pe înălțime permit utilizatorului să lucreze atât în poziție șezând cât și din picioare, încât să poată să stea cum e este convenabil. Aceasta alternare a pozițiilor pot duce la reducerea problemelor musculo-scheletice la locul de muncă. Reducând astfel disconfortul fizic, angajații se pot concentra mai mult pe sarcinile lor, sporind productivitatea.

Absență redusă a angajaților: Angajații care au un mod de viată mai activ, și o stare de sănătate favorabilă își iau mai puține zile de concediu medical, în comparație cu angajații care suferă de anumite dureri sau stres.

Îmbunătățește nivelul de energie: Potrivit unor studii, cu cât mai mult angajatul stă pe scaun la birou, cu atât starea lor de somnolență și oboseală este mai persistentă.

 

https://medium.com/@harleysmith/advantages-of-height-adjustable-desk-provisions-at-work-51fd4ac89a47

https://medium.com/@cisgirin/5-important-pros-and-cons-of-using-sit-stand-desks-648685a51b24

Articole recente

Noutăți din industrie și alte articole

  • accesorii birou reglabil un mediu de

    Accesorii birou reglabil: un mediu de lucru modern și ergonomic

    În era modernă a mediului de lucru, birourile cu înălțime reglabilă au devenit tot mai…

    Citește mai departe

  • 10 caracteristici cheie pentru alegerea biroului ideal

    10 caracteristici cheie pentru alegerea biroului ideal

    Ghid orientativ de prezentare a caracteristicilor cheie care trebuie luate în considerare înainte de achiziționarea…

    Citește mai departe

  • De ce statul indelungat pe scaun este periculos

    De ce statul îndelungat pe scaun este periculos?

    6 sfaturi utile pentru prevenirea efectelor negative. Pentru tot mai mulți oameni, locul de muncă…

    Citește mai departe